Letar du efter nya karriärmöjligheter? Då har du kommit rätt!
Gå gärna med i vårt nätverk och registrera ditt CV, så blir du sökbar för våra kandidatansvariga för kommande uppdrag.
Har du någon fråga angående ansökningsprocessen, eller söker du uppdrag som underkonsult? Kontakta oss via epost på info@quest.se
Åt vår kund letar vi efter en Operativ inköpare
Uppdragsbeskrivning
Vår kund söker en operativ inköpare till avdelningarna PMO samt Distribution (entreprenad). De söker en person som är driven och vill framåt samt har en hög grad av nyfikenhet.
Arbetsbeskrivning
- Stötta verksamheten med operativt inköp
- Medarbetare med inköpsrätt har mandat till att neka inköp om det inte följer inköpsriktlinjer
- Ansvara för genomförandet av verksamhetens anmodade inköp (upp till 250 kSEK/inköpstillfälle) och säkra bästa möjliga villkor.
- Bevaka ordererkännanden och utföra leveransbevakning.
- Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp. Sker i samråd med Taktisk och Kategoriansvarig inköpare.
- Stötta granskning av leverantörsfakturor mot ingångna avtal vid behov
- Medverka i utvärdering av leverantörers prestation kopplat till det operativa inköpet och fakturaflödet
- Följa upp, utmana och delta i utvecklingsprojekt för P2P-processen och det operativa inköpet.
- Avlasta projekt inköpare vid enklare inköp där det bedöms lämpligt.
- Medverka i avtalsimplementering inom sitt område.
- Delaktighet och medverkande vid inköpsutbildning samt affärssystemsutbildningar för verksamheten.
- Delaktighet och medverkande vid ändringar och uppgraderingar av affärssystem (ex testning).
- Genomföra förhandlingar med leverantörer inom ramen för sitt ansvarsområde.
Obligatoriska krav
- Relevant utbildning inom inköp, logistik eller liknande (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet)
- Erfarenhet av att arbeta med inköpssystem och affärssystem
- Kunskaper om lagstiftning och standarder inom inköpsområde
- God samarbets- och kommunikationsförmåga
- Goda kunskaper i office-paketet
- Flytande tal och skrift i Svenska/engelska
- Tillgång till körkort och bil
Meriterande
- Arbetat sen tidigare i affärssystemet IFS
- God förståelse för inköpsprocessen
- Erfarenheter att arbeta mot projekt
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
ANSÖK HÄR