
Produktägare till Quest Consulting
Uppdragsbeskrivning
Som produktägare arbetar du på taktisk och operativ nivå inom en utvecklingsvärdeström med vidareutveckling av system och tjänster samt verksamhetsnära förvaltning och systemanvändarsupport.
Du ansvarar för att samordna arbetet med den operativa IT-backloggen och, tillsammans med leveransledare, prioritera dess innehåll. Du ansvarar även för att säkerställa synkronisering med den operativa verksamhetsbackloggen.
Vidare ansvarar produktägaren för:
- Framtagande och prioritering av den operativa IT-backloggen inom sitt område samt synkronisering med den operativa verksamhetsbackloggen.
- Att funktionella behov och krav formuleras korrekt för aktiviteter i den operativa IT-backloggen.
- Att acceptanstester genomförs.
- Att verksamhetsnära supportärenden hanteras (tillsammans med verksamhetsspecialist).
- Att nödvändigt underlag för uppföljning av utvecklad funktion tas fram utifrån faktisk användning.
- Att uppföljning av utvecklad tjänst (informationstjänst/e-tjänst) genomförs utifrån inflöde, exempelvis trafik, volymer och nyttjandegrad.
Obligatoriska krav
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som produktägare i en större organisation med minst 500 anställda, aktuell inom de senaste 7 åren.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att hantera och koordinera verksamhetsnära supportärenden, aktuell inom de senaste 7 åren.
- Utmärkt förmåga att översätta verksamhetsprocessers behov till utvecklingsinsatser.
Meriterande krav
- Erfarenhet av att arbeta som produktägare i en organisation som tillämpar SAFe-ramverket.
- Grundläggande kännedom om programvaruutvecklingsprocesser, systemarkitektur och digitala plattformar.
- Arbetslivserfarenhet från en större statlig myndighet (minst 500 anställda).
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.