Channel Manager

Ort
Stockholm
Ansök senast
2025-11-21

Uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Channel Manager till en större nordisk energileverantörs kundservice som ska ersätta en person som går på föräldraledighet. De söker en person med tidigare erfarenhet av liknande roll och dokumenterat goda resultat. Uppdraget kräver en konsult som kan arbeta minst på taktisk nivå, som förstår verksamheten, och som har erfarenhet av att leda externa leverantörer samt säkerställa att de både förstår och levererar mot uppsatta mål. Rollen innebär därför omfattande uppföljningsarbete.

Teamet du kommer arbeta med har ordinarie kontorstider, kl. 08–17. Nedan följer de vanligaste arbetsuppgifterna för rollen:

  • Kravställning, samordning och uppföljning av uppdrag, inklusive monitorering av data (as is och to be)
  • Synkronisering med andra stakeholders kring regeländringar och processpåverkan
  • Uppföljning av resultat och kravställning av åtgärder (t.ex. SLA och scorecard)
  • Analyser och/eller framtagning av business case
  • Samlyssning och dialog med kundserviceteam/agenter
  • Optimering av processer inom business-kundservice
  • Optional: kravställning av ny lösning för Chatbot 2.0

Obligatoriska krav

  • Erfarenhet av processkartläggning
  • God förståelse för hur kundserviceverksamheter är uppbyggda samt samspelet mellan kundservice och försäljningsorganisation
  • God förståelse för försäljning mot befintlig kund (affärskompetens)
  • 5–7 års relevant erfarenhet
  • Språkkrav: svenska och engelska
    – Svenska används i huvudsak
    – Engelska krävs för att ta till sig material (läsförståelse) samt för att skapa dokumentation och presentationsmaterial (skrift)

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.