HLU-handläggare till Quest Consulting

Ort
Stockholm
Ansök senast
2025-11-07

Uppdragsbeskrivning

Uppdragsgivaren är ett allmännyttigt bostadsbolag med cirka 350 anställda. Bolaget ingår i en större kommunal koncern och erbjuder bostäder, bygger och förvaltar fastigheter samt utvecklar levande stadsdelar.

Helhetsansvar för hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll och tillval.

  • Ge information, svara på frågor och ta emot beställningar från hyresgäster och kollegor gällande lägenhetsunderhåll och tillval.
  • Beställa och tidsätta arbeten hos entreprenörer samt följa upp uteliggande beställningar.
  • Fakturahantering.
  • Ekonomisk uppföljning och analyser – ta fram rapporter och underlag för budget, prognoser och prissättning av produkter.
  • Driva och utveckla utbud med fokus på kund och affären.
  • Vara aktiv i upphandlingar och avtalsuppföljning; hålla driftmöten med entreprenörer.
  • Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av verksamheten med kunden i fokus.
  • Registervård i system.
  • Uppföljning av statistik.
  • Upprätthålla aktuell dokumentation inklusive utbud och prislista.
  • Delta i HLU- och tillvalsutställning tillsammans med kommunikation och kundservice.
  • Arkivering av hyresgästavtal och beställningar.
  • Aktivt bidra till att enheten uppnår sina mål.

Obligatoriska krav

  • Gymnasieutbildning.
  • Kunskaper i ekonomi och analytiskt tänkande, antingen genom utbildning eller minst 1 års arbetslivserfarenhet.
  • Erfarenhet av att hantera beställningar kopplade till avtal och fakturahantering.
  • Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat kundtjänstarbete där du självständigt hanterat egna ärenden.
  • Erfarenhet av Excel och god datorvana från flera program.

Meriterande krav

  • Erfarenhet av aktuella register-/förvaltningssystem.
  • Vana från hyresadministration.
  • Erfarenhet från fastighetsbranschen.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.