
PKI-tekniker till Quest Consulting
Uppdragsbeskrivning
Vi söker en PKI tekniker för ett större initiativ för PKI inom offentlig sektor.
PKI-teknikerns ansvar i teamet:
- Samverka med teamet för att tillsammans hantera all relevant PKI-hantering.
- Proaktivt följa relevanta förändringar och standarder inom den globala PKI-marknaden.
- Proaktivt hantera dokumentation för teamet och interna syften.
Arbetsuppgifterna består av:
- Delta i den grundläggande leveransen för PKI såsom:
- Utfärdande av certifikat.
- Livcykelhantering av certifikat.
- Proaktivt följa interna utvecklingar och behov.
- Hantera kommunikation med intern och externa parter gällande samarbeten, lösningar eller incidenter.
- Tillhandahålla konsultation för interna och externa parter gällande samarbeten, lösningar eller incidenter.
Obligatoriska krav
- Minst 5 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av PKI inom offentlig verksamhet eller stora organisationer med minst 10 000 medarbetare.
- Minst 5 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av hur PKI fungerar inom följande operativsystem: Linux (RHEL), Windows, Smart enhet OS.
- Minst 2 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att följa och implementera de globala PKI ramverken CA/B Forums Server, X9 samt x509.
- Minst 2 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet i tal och skrift på svenska i syfte att kunna producera processer, rutiner och övrig dokumentation.
- Erfarenhet av att arbeta som lösningsarkitekt och incidenttekniker inom PKI-området.
Meriterande krav
- Aktuell erfarenhet av att samarbeta mellan olika myndigheter inom PKI.
- Aktuell och relevant erfarenhet av att agera mentor inom PKI-området.
- Aktuell och relevant erfarenhet av beredskapsarbete.
- Aktuell och relevant erfarenhet av federationer som exempelvis ADFS och SAML.
- Aktuell och relevant erfarenhet av nätverksreaterad felsökning för säker kommunikation.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.