Införandekoordinatior till Quest Consulting

Ort
Stockholm
Ansök senast
2025-10-27

Uppdragsbeskrivning

Som Införandekoordinator spelar du en central roll i att säkerställa att förändringen ’Framtidssäkrad Redovisning och Rapportering (FSRR)’ inom Ekonomi & Finans landar väl i federationen. Som införandekoordinator kommer du stärka upp supportorganisationen i samband med införandet av förändringen. Du ansvarar för att samordna införandet tillsammans med programmet och hålla ihop stöd från och frågor till programmet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Agera ”spindeln i nätet” , dvs samordna stöd från programmet till mottagande organisation.
  • Samordna frågor från mottagande organisation (länsbolag och serviceorganisationen inom Ekonomi & Finans) och övriga nyckelintressenter kopplat till lösningen och införandet in i programmet.
  • Sammanhållande för dialogforum kopplat till införandet.
  • Bygga relationer och etablera förtroende mellan programmets resurser och lokala aktörer.
  • Bidra till ett upplevt strukturerat och stöttande införande.
  • Ansvara för att skapa och upprätthålla struktur för ärende- och frågehantering inklusive uppföljning och återkoppling till lokala kontaktpersoner.
  • Tillsammans med Förändringskommunikatör uppdatera FAQ för mottagande organisation.
  • Risk- & problemhantering: Proaktivt identifiera risker och flaskhalsar, samt driva lösningar tillsammans med programledning och mottagande organisation.
  • Rollen rapporterar till en av programledarna och har mandat att koordinera frågor och behov från mottagande organisationer gentemot programmet.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

  • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
  • Erfarenhet av koordinering eller projektadministration i större förändrings- eller IT-program.
  • Förmåga att skapa ordning i komplexa frågeflöden och prioritera mellan parallella behov.
  • Vana av att arbeta med både centrala och lokala intressenter, samt förståelse för skillnader i behov och förutsättningar.
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift.
  • Strukturerad med god planeringsförmåga.
  • Självständig och proaktiv, med förmåga att driva egna arbetsområden.
  • Strukturerad, lösningsorienterad och uthållig.
  • Empatisk och lyhörd – förstår målgruppens behov och perspektiv.
  • Stark samarbetsförmåga – du bygger förtroende och arbetar bra i team.
  • Erfarenhet från ekonomi, finans eller försäkringssektorn är meriterande.
  • Erfarenhet av ERP-implementationer (gärna i federerade eller decentraliserade organisationer) är meriterande.
  • Erfarenhet av förändringsledning och användarstöd vid systembyten är meriterande

Att förbereda, rusta och driva beteendeförändring är ett lagarbete som omfattar olika områden och roller som alla bidrar till att möjliggöra önskad förflyttning. En införandekoordinator har kompetensen och verktygen för att underlätta samarbete och bidra till ett införande som upplevs som positivt för såväl programmet som mottagande organisation vilket i sin tur bidrar till viktigt ambassadörsskap inför kommande införandevågor.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.