
Kontorsassistent / Receptionist
Uppdragsbeskrivning
Vi söker en engagerad och serviceinriktad kontorsassistent/receptionist. Rollen är en viktig del av ett kontorsteam, med stort fokus på service, struktur och samarbete. Du kommer att stötta med kontorsservice, leveranser, beställningar och praktiska uppgifter, samt bistå i ett pågående lokal- och flyttprojekt under hösten/vintern. Uppdraget startar omgående och pågår fram till den 31 januari 2026, med en omfattning på 100 %. Det är viktigt att du kan arbeta även under jul- och nyårsperioden.
Arbetsuppgifter
- Bemanna receptionen, ta emot besökare och hantera inkommande samtal och post.
- Ansvara för beställning och underhåll av kontorsmaterial, fika/matbeställningar och förbrukningsvaror.
- Koordinera kontakter med externa leverantörer (t.ex. städ, fastighet, teknisk support).
- Stötta kollegor med enklare IT- och teknikfrågor, som mötesrum och mötesteknik.
- Kontera och hantera inkommande fakturor kopplade till kontorsservice och leverantörer.
- Delta i och stötta vid leveranser, kontorsflytt och lokalprojekt med praktiska insatser och koordinering.
- Bidra till att skapa ordning, struktur och en positiv upplevelse för medarbetare och besökare.
Kravprofil
- Erfarenhet inom reception, kontorsservice.
- Erfarenhet av att arbeta i miljöer med många kontaktytor och varierande uppgifter.
- God datorvana, gärna erfarenhet av Google Workspace.
- Mycket god svenska och engelska, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
- Serviceinriktad – Ser andras behov och agerar snabbt och vänligt.
- Strukturerad – Arbetar metodiskt och organiserat.
- Problemlösare – Löser praktiska problem självständigt.
- Samarbetsinriktad – Trivs med att arbeta i team och bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.