
Assisterande HVK-koordinator
Åt vår kund söker vi en Assisterande HVK-koordinator på 50%
Beskrivning
Kunden är ett bolag som ägs av tjugo regioner i Sverige. Kundens uppdrag är att anskaffa, finansiera, förvalta och hyra ut spårfordon för regional järnvägstrafik åt deras ägare. Syftet är främst att optimera ägarnas fordonskostnader samt säkerställa en hög kvalitet och kompetens inom områdena anskaffning, förvaltning och underhåll. Kundens medarbetare agerar, bedriver och utvecklar verksamheten utifrån prestigelöshet, ömsesidig respekt, transparens, gemenskap och ansvar.
Kunden äger och förvaltar drygt 180 spårfordon av de fem olika spårfordonstyperna Regina, Itino, X11, Coradia och Dosto. Fordonen används och trafikerar i olika regionala tågtrafikssystem via förhyrning till deras hyrestagare.
Kunden äger och förvaltar även högkostnadskomponenter (HVK) som krävs för drift och underhåll av spårfordonen. Exempel på HVK är traktionsmotorer, hjulpar, boggis och strömavtagare. Dessa HVK utgör en pool från vilken avrop kan göras för genomförande av underhåll.
Administrationen av HVK-poolen är omfattande och kunden behöver ytterligare stöd i denna hantering.
Uppdraget omfattar att:
- Mottaga och registrera beställningar av högkostnadskomponenter (HVK)
- Interagera med beställare av HVK för att stämma av behov och leveranser
- Följa upp beställningar och avsluta dem i systemet.
- Kontrollera att HVK i de administrativa systemen har korrekt angiven status och korrekt angiven placering
- Bistå vid tulladministration
- Stötta ordinarie HVK koordinator med administrativa uppgifter
Stationeringsort är Tillberga utanför Västerås. Resor till Stockholm och Eskilstuna kan förekomma.
Uppdraget är 50% som ska fördelas jämnt över veckans arbetsdagar.
Kvalificeringskrav – SKA krav
- Erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete i 3 år
- Mycket god vana i Microsoft Excel och Word
- God svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande krav – BÖR krav
- Erfarenhet av arbete med spårfordon och tillhörande komponenter
- Erfarenhet av administration av logistiska flöden
- Erfarenhet av Public 360 Erfarenhet av tullhantering Erfarenhet av FORD-systemet
Personliga egenskaper
- Mycket gott ordningssinne
- Noggrann Strukturerad
- Metodisk
- Självgående
- God social förmåga
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.