Ekonom till vår kund i Stockholm

Ort
Stockholm
Ansök senast
2025-09-29

Uppdragsbeskrivning

Bakgrunden till behovet är att en av enhetens ekonomer har fått annan roll, och befintlig ekonom behöver stöd i det löpande arbetet. Enheten ansvarar för åtgärder som syftar till att öka motståndskraft och uthållighet för allvarliga händelser inom sitt verksamhetsområde. Enhetens ekonomiska uppföljning görs i huvudsak med hjälp av ett kalkylark som delvis kräver manuell inmatning av uppgifter från myndighetens befintliga stöd- och ekonomisystem. Enheten hanterar ett större anslag fördelat över flera poster.

En stor del av arbetet innebär att stötta befintlig ekonom (och enhetschef) med löpande ekonomihantering för enhetens åtgärder. Detta inkluderar bland annat manuell inmatning av uppgifter i kalkylark, uppföljning av inkomna fakturor och rekvisitioner, avstämning av kontosaldon samt kontroll av att nödvändiga underlag och dokumentation finns. Även avstämning med uppdragsledare görs kontinuerligt.

Arbetet kan också innefatta stöd vid prognosarbete och årsbokslut, både att ta fram uppgifter som efterfrågas vid årsbokslut och revision, samt att inhämta uppgifter från uppdragsledare som ansvarar för åtgärderna.

Andra uppgifter kan förekomma, till exempel arbete med checklistor och rutiner i samband med införande av nytt stödsystem.

Obligatoriska krav

  • Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, eller för uppdraget annan relevant utbildning
  • Minst 5 års erfarenhet av ekonomiuppföljning inom offentlig sektor
  • God erfarenhet av UBW Unit4 (fd Agresso)
  • Goda kunskaper i officepaketet med tyngdpunkt på excel
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
  • God erfarenhet av Proceedo eller motsvarande fakturahanteringssystem

Meriterande krav

  • Meriterande att ha arbetat med Hypergene
  • Meriterande med erfarenhet av projektuppföljning i nära samarbete med uppdragsledare, för att säkerställa att projektspecifik information är korrekt uppdaterad och rapporterad.
  • Meriterande att ha arbetat med att ta fram rutiner, checklistor och annan kvalitetsarbete utifrån ett uppföljningsperspektiv.
  • Meriterande att ha arbetat på myndighet

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.