
Lönekonsult till vår kund i Stockholm
Uppdragsbeskrivning
Vi söker en erfaren lönekonsult som kan stötta vår kund på plats i olika typer av lönefrågor. Uppdraget omfattar cirka 50 procent av en heltidstjänst med start i slutet av september. Behovet är säkrat under november men det finns möjlighet till förlängning.
Arbetet innebär att du självständigt ansvarar för lönekörningar i Flex HRM och Flex Classic, tar fram listor och rapporter ur systemen samt hanterar pensionsrapportering. Uppdraget omfattar även övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter inom löneområdet. Vi söker därför dig som är trygg i din roll, har god erfarenhet av både Flex HRM och Flex Classic och snabbt kan bidra med din kunskap i vårt team.
Arbetsuppgifter:
- Ansvar för företagets lönehantering och därmed sammanhängande redovisningar
- Lön- tids, och reseräkningsrapportering.
- AGI rapportering till Skatteverket
- Svara på lönerelaterade frågor till företagets medarbetare, chefer och HR-partners.
- Kontakt med leverantör av lönesystem samt andra externa leverantörer.
- Ansvar för sjukanmälningar till Försäkringskassan.
- Upprättande av personalstatistik efter allmänna riktlinjer (SCB m m).
- Handha löpande pensions- och försäkringsärenden.
- Tolka lagar och avtal för att säkerställa korrekta löner.
- Service till anställda i allmänna anställningsfrågor.
- Vid behov utföra övriga inom avdelningen förekommande administrativa arbetsuppgifter.
- Administrera rutiner för förmåner och förmånsportalen.
- Systemansvarig för uppgifter i lönesystem för alla med databehörighet.
Obligatoriska krav
- Minst 5 års erfarenhet av specifikt Flex Classic och Flex HRM.
- Minst 5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen från ax till limpa.
- Minst 5 års erfarenhet av att hantera löneprocessen på ett bolag med mer än 200 anställda.
- Minst 5 års erfarenhet av flitigt användande av Excel.
Meriterande krav
- Erfarenhet från kommunal verksamhet med både tjänstemän och kollektivanställda.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.