Projektadministratör och kontorsansvarig till kund i Stockholm

Ort
Stockholm
Ansök senast
2025-09-17

Beskrivning av uppdraget

I din roll som kontorsanavarig/projektadministratör/projektingenjör kommer du att vara ett viktigt administrativt stöd till projektchef och projektledare. Bla ansvarar och leder phen arbetet inom kvalitetssamordning, krisledning samt månadsrapportering. De kommer även att förekomma sk traditionella projektadministratörsuppgifter så som tex kontorshantering, postgång och on-boarding för nya medarbetare. Hen rapportera till Projektchef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Administrera och följa upp den interna URI hantering
  • Leda och administrera projektets Krisledningsarbete
  • Administrera arbetet med säkerhetsskydd i projektet
  • Administrativt ansvarig för månadsrapporten
  • Stötta PC i tertialredovisningen (tid, kostnad och Innehåll)
  • Administrativt hjälpa till med konsultupphandlingar
  • Diarierföra de beslut som erfordras för konsultupphandlingar
  • Kontorsanasvarig platskontoret;
  • Ansvarig för kaffemaskinerna, blommor och entrémattor mm
  • Utrustning i konferensrummen
  • ID06 samt lås och larm
  • Skåp
  • Datorer, tfn mm
  • Kontaktperson för studiebesök samt hjälpa till att arrangera, planerar och fix med ev fika osv
  • Hjälp med Verkställighetsbeslut och tillhörande diarienummer till besluten
  • Vara med och skriva protokoll vid behov
  • Hjälpa PC med diverse administrativa uppgifter
  • Hjälpa PC att planera för projektavslutet, start ca 2 år innan färdigställande.
  • Ansvara och hjälpa till med övriga administrationsuppgifter.

Skallkrav:

  • Gymnasial utbildning och dokumneterade kurser/utbildningar inom ekonomi (exempelvis bokföring och ekonomiassistent) och officepaketet.
  • Erfarenhet i minst ett år (1) som projektadministratör eller arbete där arbetsuppgifterna i huvudsak varit kontorsadministration, kvalitetssäkring och projektkoordinering i stort infrastrukturprojekt inom bygg-, anläggning-, tunnel-, bro- eller industriprojekt, 1 000 mkr eller större.
  • Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta som projektadministratör i projekt med spårbunden depå hos kollektivtrafikmyndighet som är i drift dygnet runt alla dagar.
  • Minst 3 års dagligt arbete med officepaketet tex Excel, Word och PowerPoint.
  • B-Körkort

Börkrav:

  • Erfarenhet av att arbeta i webforum (Avima) minst ett projekt med budget överstigade 1 000 mkr:
  • Erfarenhet från minst ett projekt i samverkan enligt definition i ISO 44001

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.