Projektadministratör till vår kund i Stockholm

Ort
Stockholm
Ansök senast
2025-09-22

Uppdragsbeskrivning

Som Projektadministratör till vår kund så blir du en nyckelperson i projektorganisationen och stöttar teamet med ett brett spektrum av administrativa och koordinerande arbetsuppgifter. Rollen är varierande och kräver flexibilitet, struktur och en serviceinriktad inställning.

Arbetsuppgifter

  • Skapa inköpsrekvisitioner, utöka inköpsordrar samt avsluta/stänga inköpsordrar.
  • Planera och genomföra inköpsrekvisitioner.
  • Hantera avtal och inköp.
  • Följa upp fakturor gentemot avtal, inköpsordrar, tidssedlar och konsulter.
  • Ta emot och registrera inleveranser av fakturor.
  • Kontrollera inkommande fakturor och sköta löpande fakturahantering.
  • Agera support i IFS till projektorganisationen.
  • Stötta projektledare/delprojektledare med planering och strukturering.
  • Boka och planera tjänsteresor samt hantera reseräkningar.
  • Vara behjälplig vid planering av tjänsteresor.
  • Koordinera och beställa IT-system samt hantera behörigheter.
  • Boka möten och konferenser.
  • Hantera och boka utbildningar för PMO-personal inklusive konsulter.
  • Skriva protokoll och sköta mötesadministration.
  • Hantera Projectplace/SharePoint Online – behörigheter, mappstrukturer och projektdokumentation.
  • Skapa, flytta och hantera mappar i DM/SharePoint.
  • Publicera och uppdatera projektinformation på intranätet.
  • Hantera resursanskaffning för konsulter via Magnit.
  • Bistå med introduktion för nya projektspecifika konsulter och säkerställa att de får tillgång till systemverktyg.
  • Avsluta systembehörigheter när konsulter lämnar projekten.
  • Ge administrativt stöd till projektcontroller.

Kravprofil

  • Erfarenhet från en liknande roll inom projektadministration eller koordinerande tjänst.
  • God förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift (engelska används som arbetsspråk i projektet).
  • Vana vid att arbeta i komplexa och snabbrörliga projektmiljöer.
  • Självgående arbetsstil med förmåga att ta ansvar och driva dina uppgifter framåt.
  • God samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i team.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.